«

»

Αυγ 02

Τραγωδία και Κάθαρση στο ελληνικό προτεκτοράτο. Κεφάλαιο 9ο Μόνο με παθητική αντίσταση και πολιτική ανυπακοή μπορείς να δεις μόνιμο αποτέλεσμα. (Μέθοδος Γκάντι).

Η συνέχεια στο προηγούμενο άρθρο του Χρήστου Γιανναρά πως ξεμείναμε από σωτήρες και ηγέτες με την ουσιαστική σημασία της έννοιας.

Μαχάτμα Γκάντι (Η Μεγάλη Ψυχή)

Μαχάτμα Γκάντι (Η Μεγάλη Ψυχή)

Η πρότασή του είναι αξιόλογη και απηχεί τη βάση του κινήματος της παθητικής αντίστασης που πρώτος εφάρμοσε στην Ινδία ο Μαχάτμα Γκάντι.

Τι πρότεινε ο Χρ. Γιανναράς; Τη δημιουργία μιας λιτής, σιωπηρής, ταπεινής, στα πλαίσια της αλληλεγγύης, γόνιμης ωρίμανσης του λαού με την αυτοεκπαίδευσή του, όπως με την ανάγνωση του βιβλίου του Οδυσσέα Ελίτη «Τα Δημόσια και τα Ιδιωτικά”, με σκοπό να γίνει κάθε γειτονιά ένα εργαστήρι που θα έχει τους δικούς του Ζακ, τους φυσικούς του ηγέτες που θα φτιάξουν το ομαδικό κορμί της αντίστασης, πέρα από κόμματα και ιδεολογικές, κομματικές, ιδεοληψίες.

Ξεκαθάρισε πως οι πνευματικές ηγεσίες, όπως και στην όλη αρθρογραφία του αναφέρει, έχουν αποδειχθεί κατώτερες των περιστάσεων και άρα ο λαός (εμείς προσθέτουμε σκόπιμα τον ιστορικό όρο στρατολαός διότι αυτός έκανε το κίνημα της 3ης Σεπτεμβρίου για αλλαγή του τότε Συντάγματος υπό τον Μακρυγιάννη και άλλους φυσικούς ηγέτες της εποχής) πρέπει να αναλάβει με τους φυσικούς, πατριώτες ηγέτες που διαθέτει το ρόλο της αντίστασης και της ανατροπής, χωρίς σφαγές και αίματα αλλά με την ωρίμανση και εφαρμογή της μεθόδου της ΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ.

Πιο κάτω την εξηγούμε έμπρακτα, καλλίτερα:

Εκατοντάδες πολίτες διασώθηκαν την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2015 από τις τράπεζες, καθώς το κίνημα κατά των πλειστηριασμών – όπου πρωτοστατεί το Ενιαίο Παλλαϊκό Μέτωπο – ακύρωσε τις διαδικασίες εκπλειστηριασμού σε πάνω από 17 ειρηνοδικεία της χώρας. Στον ενάμισι χρόνο που δραστηριοποιείται πανελλαδικά το κίνημα αυτό, έχουν διασωθεί χιλιάδες πολίτες από τους πλειστηριασμούς των τραπεζών. Υπολογίζεται ότι πάνω από 25 χιλιάδες ακίνητα γλύτωσαν από τους πλειστηριασμούς κατά το διάστημα αυτό. Κι όχι μόνο πρώτες κατοικίες.

Φυσικά, πουθενά δεν θα ακούσετε ποιοι το έκαναν και πως. Άκρα του τάφου σιωπή από το σύστημα. «Προς Θεού, δεν θα μαθαίνουμε τέτοιες τεχνικές στο πλήθος για να μας ανατρέψει». Ούτε βέβαια θα το μάθετε στις εκδηλώσεις, που σας καλούν όσοι έλαμψαν δια της απουσίας τους από τα ειρηνοδικεία. Βλέπετε, είναι εύκολο να παπαγαλίζει κανείς το γνωστό σύνθημα, «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη», αλλά πολύ δύσκολο να το κάνεις πράξη. Κι ο μόνος που το κάνει πράξη είναι όποιος βρίσκεται κάθε Τετάρτη στο ειρηνοδικείο της πόλης του.

Τα λέμε όλα αυτά γιατί μόνο αυτό το κίνημα, καθώς απλώθηκε σ’ όλες σχεδόν τις πόλεις της χώρας, έχει να επιδείξει άμεσα και πρακτικά αποτελέσματα υπέρ των πολιτών. Καμιά ομαδική αγωγή, καμιά πρωτοβουλία με εξώδικα και μηνύσεις, κανείς δικαστής, ή δικηγόρος δεν μπόρεσε να φέρει τέτοια εντυπωσιακά αποτελέσματα. Έστω κι αν σε τέτοιες δικαστικές προσφυγές τρέχουν κατά χιλιάδες οι αφελείς πολίτες, όπως κάποτε έτρεχαν για το θαυματουργό νερό του Καματερού. Έστω κι αν τους κοστίζει ο κούκος, αηδόνι με πενιχρά έως ανύπαρκτα αποτελέσματα.

Δεν αντιλαμβάνονται οι πολλοί ότι με ύπουλο τρόπο η έννομη τάξη στη χώρα έχει καταλυθεί. Όχι μόνο στο επίπεδο του συντάγματος, αλλά και στο επίπεδο της τακτικής δικαιοσύνης. Επομένως ελάχιστα, έως τίποτε δεν μπορεί να ελπίζει ο πολίτης από την άσκηση ένδικων μέσων. Όχι ότι δεν πρέπει να τα ασκεί, ακόμη κι αν υπάρχει έστω μια πιθανότητα στο εκατομμύριο. Απλά δεν πρέπει να πέφτει θύμα της ουτοπικής αντίληψης ότι αν προσφύγει στη δικαιοσύνη το σύστημα θα τον δικαιώσει.

Η υπεράσπιση των δικαιωμάτων του, ειδικά υπό καθεστώς κατοχής σαν κι αυτό που έχει επιβληθεί στην Ελλάδα, μπορεί να γίνει μόνο με όρους πολιτικής ανυπακοής. Μόνο με όρους μαζικού κινήματος πολιτικής ανυπακοής. Αν όλοι αυτοί που ευεργετήθηκαν από το κίνημα κατά των πλειστηριασμών, είχαν συνδράμει με την παρουσία τους στη γιγάντωσή του, θα είχαν εξαναγκαστεί, δανειστές και κυβέρνηση, σε ριζική αναδίπλωση.

Αντί γι’ αυτό οι περισσότεροι έχουμε μάθει να προσκυνάμε όσους μας τάζουν λαγούς με πετραχήλια. Η συμμετοχή σου είναι απαραίτητη και έχει αποφασιστική σημασία. Χωρίς αυτή, χωρίς τη δική σου προσωπική ενεργοποίηση, όλα θα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο. Όσο θα ελπίζεις ότι κάποιοι άλλοι θα λύσουν το πρόβλημα με την δική σου ψήφο που τους δίνεις εν λευκώ ν’ αποφασίζουν κάθε τέσσερα χρόνια για σένα, είναι σίγουρο ότι θα τα χάσεις όλα. Ακόμη και την ίδια τη ζωή σου, η οποία ήδη ελάχιστα αξίζει για το υφιστάμενο κράτος και την πολιτική.

Μάθε λοιπόν να αγωνίζεσαι για ότι σου ανήκει. Μάθε να αγωνίζεσαι για ό,τι δικαιούσαι. Μάθε να διεκδικείς τα δικαιώματά σου και την ελευθερία σου. Μάθε τους ότι δεν ανήκεις στον όχλο, που άγεται και φέρεται από τη δειλία, την αυτοπεριφρόνηση, τον εξευτελισμό, την υποτακτικότητα και την ταπείνωση. Μάθε τους και μην τους επιτρέψεις να σε μεταχειρίζονται σαν όχλο. Μάθε εσύ ο ίδιος να εκτιμάς το κουράγιο, την αυτοπεποίθηση, την υπερηφάνεια και το αίσθημα ανεξαρτησίας, που έχεις ανάγκη περισσότερο ακόμη κι απ’ το ψωμί σου.

Και στη δική τους επίδειξη παντοδυναμίας, που μπροστά της σκύβουν το κεφάλι, ή λουφάζουν στην αποχή οι περισσότεροι, κάνε εσύ τη διαφορά. Χωρίς να φοβηθείς. Γιατί, να ξέρεις, σαν κι εσένα υπάρχουν πολλοί.             

Ένα ρεαλιστικό παράδειγμα παθητικής αντίστασης

Σε συλλήψεις μετατράπηκαν οι 19 προσαγωγές μελών της αντιεξουσιαστικής ομάδας «Ρουβίκωνας», που έγιναν χθες το βράδυ 18 /12/15, από την Αστυνομία, για την εισβολή τους στο κτίριο όπου στεγάζονται τα γραφεία των Ανεξάρτητων Ελλήνων, στη Λεωφόρο Συγγρού. Σε βάρος των 19 συλληφθέντων σχηματίστηκε ποινική δικογραφία για τα αδικήματα της διατάραξης οικιακής ειρήνης, της παράνομης κατακράτησης, της βίας κατά πολιτικού κόμματος και της άρνησης υποβολής σε δακτυλοσκόπηση. Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.

Στην σύλληψη των 19 μελών του Ρουβίκωνα προχώρησαν τελικά οι ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις που έφτασαν έξω από το κτίριο που στεγάζεται το κόμμα των Ανεξάρτητων Ελλήνων στη συμβολή της Λ. Συγγρού με την οδό Χαροκόπου.

Παρά τις εκκλήσεις του διαπραγματευτή της ΕΛ.ΑΣ. να αποχωρήσουν ήρεμα τα μέλη του Ρουβίκωνα από το κτίριο των κεντρικών γραφείων των ΑΝ.ΕΛ. εκείνοι αρνήθηκαν με αποτέλεσμα οι ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις να προχωρήσουν στην σύλληψη 19 ατόμων, χωρίς ωστόσο να υπάρξει συμπλοκή.

Νωρίτερα το απόγευμα, τα μέλη του Ρουβίκωνα εισήλθαν στο κτίριο, ανέβηκαν στην ταράτσα και κρέμασαν δύο πανό, ενάντια στις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους δανειστές.

Οι κατηγορίες που τους αποδίδονται είναι: διατάραξη οικιακής ειρήνης, παράνομη κατακράτηση δια της βίας κατά πολιτικού κόμματος και άρνηση υποβολής σε δακτυλοσκόπηση. Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν ενώπιον του Εισαγγελέα.

Παρασκευή, 18 Δεκεμβρίου 2015

http://news247.gr/eidiseis/koinonia/eglima/se-19-prosagwges-proxwrhse-h-astynomia-meta-thn-katalhpsh-toy-royvikwna-sta-grafeia-twn-an-el.3740442.html

Τροφή για σκέψη και διαλογισμό από τον Ηράκλειτο ως προς την φοβερή δύναμη που υποκρύπτει η μέθοδος της παθητικής αντίστασης στην παρακμιακή πολιτικο-οικονομική κατολίσθηση την οποία βιώνουμε.

«εἶς ἐμοὶ μύριοι, ἐὰν ἄριστος ἦι” δηλαδή «Ο ένας για μένα ισοδυναμεί με μυρίους, αν είναι ά ρ ι σ τ ο ς.”                                                            

 Ακολουθούν αποσπάσματα από το βιβλίο «Ηράκλειτος” του Χ. Α. Λαμπρίδη

Εκδόσεις ΚΛΕΙΩ

Η αντίθεσις μεταξύ του  ε ν ό ς  και των  μ υ ρ ί ω ν(*), του αρίστου και των μη διακρινομένων πολιτών είναι φανερά.

Ο  ά ρ ι σ τ ο ς  είναι ο έχων την ν ό η σ ι ν και το  μ έ τ ρ ο ν, οι  μ ύ ρ ι ο ι  είναι οι πολλοί οι αποτελούντες την άμορφον μάζαν.

Άρα ο  ά ρ ι σ τ ο ς  αντιπροσωπεύει συμπύκνωσιν δυνάμεως  και με την νόησιν του είναι ωσάν αίρεται προς το εν, ενώ οι   μ ύ ρ ι ο ι  είναι οι ρέοντες προς τα πολλά….

Αν ο είς (ένας) είναι έκφρασις του αρίστου νόμου, τότε μύριοι και άριστος νόμος γίνονται είς, εάν οι   μ ύ ρ ι ο ι  διά της φρονήσεως ενωθούν με το ξυνόν  (κοινόν).

Οι πολλοί μή μετέχοντες του  κ ο ι ν ο ύ  νού και της φρονήσεως στερούμενοι δε ιδίας κρίσεως, παρασύρονται από τους ” α ο ι δ ο ύ ς ”  των δήμων, δηλαδή τους ρήτορας, και νομίζουν ότι η γνώμη του πλήθους δύναται να τους διδάξει και να υποδείξει τα χρήσιμα.

ΔΕΝ γνωρίζουν ότι στατιστικώς οι κακοί και επιθυμητικοί είναι πολλοί και ολίγοι οι διανοητικοί και δίκαιοι, άρα ζητούν την γνώσιν των ορθών εκ διδασκάλου κακού. Οι  «α ο ι δ ο ί”  των δήμων είναι άπληστοι και άδουν αυτά τα οποία αρέσκουν εις τους δήμους. Έχουν δε την ικανότητα να εξαπατούν με όργανον την ρητορικήν… …ενώ οι σώφρονες θεωρούνται ΓΕΛΙΟΙ!!!

Ο μέγας Ηράκλειτος είπε: «τις γάρ ατών νόος ή φρήν; Δήμων αοιδοίσι πείθονται και διδασκάλω χρείωνται ομίλω ούκ ειδότες ότι «οί πολλοί κακοί, ολίγοι δέ αγαθοί”».

Προκλ.Αλκιβ. 1, 525, 21 (1864)

Σε νεοελληνική απόδοση: «ποίον δηλαδή νούν ή ποίαν φρόνησιν έχουν; Πείθονται εις αυτούς που κολακεύουν τον λαόν και έχουν ως διδάσκαλον τον όχλον, επειδή δεν γνωρίζουν ότι: «οι πολλοί είναι κακοί και ολίγοι οι καλοί”».

Αποσπάσματα από το βιβλίο «Ηράκλειτος” του Χ. Α. Λαμπρίδη

Εκδόσεις ΚΛΕΙΩ

«ΟΥΚ ΙΕΡΟΝ ΠΕΙΘΟΥΣ ΙΕΡΟΝ ΑΛΛΟ ΠΛΗΝ  ΛΟΓΟΣ

ΚΑΙ ΒΩΜΟΣ ΑΥΤΗΣ ΕΣΤ’ ΕΝ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΦΥΣΕΙ”

Ευρ. Αντιγ.

http://olixnos.blogspot.gr/2013/10/blog-post_14.html

Για να εφαρμόσει κάποιος την παθητική αντίσταση σαν τρόπο δράσης χρειάζεται να εξασκηθεί κι εκπαιδευθεί. Για να μπορείς να διατηρείς την ηρεμία σου και τη νηφαλιότητα του πνεύματος την ώρα που κάποιος σου επιτίθεται φραστικά ή ακόμη και σωματικά, ασκώντας βία εναντίον σου ή της ομάδας απαιτεί να έχεις δουλέψει με τον εαυτό σου και να γνωρίζεις πόσο σημαντικό είναι αυτό που κάνεις διότι ο επιτιθέμενος ευρίσκεται εν αδίκω. Αυτός άλλωστε είναι ένας από τους λόγους που εφαρμόζεις την παθητική αντίσταση. Εκθέτεις τον αντίπαλο. Ο αντίπαλος γίνεται έξαλλος και μετέρχεται όλων των ειδών τη βία για να σε κάμψει. Ιδιαίτερα αν είναι εκπρόσωπος της εξουσίας, όπως η αστυνομία. Συχνά βλέπουμε την πιο κάτω σκηνή:

Το πλήθος μαινόμενο επιτίθεται στους πάνοπλους αστυνομικούς βρίζοντάς τους και ωθώντας τους. Στην ουσία δεν κάνει τίποτα περισσότερο από το να προκαλεί τον ισχυρότερο, αυτόν που έχει τα όπλα να αντιδράσει έχοντας από τη μια την οπλική υπεροχή κι από την άλλη την εντολή για καταστολή της εξουσίας.   Ασφαλώς έχετε δει διαμαρτυρίες μελών της Green Peace. Πιάνουν ένα πεζοδρόμιο ή μια πόρτα κυβερνητικού κτιρίου, ή με τα μικρά ταχύπλοα που έχουν εμποδίζουν π.χ. τους ψαράδες της Ιαπωνίας να κυνηγούν με τους ειδικούς εκτοξευτήρες ακοντίων τις φάλαινες.

Στην πρώτη περίπτωση της καθιστικής αντίδρασης ο βλαπτόμενος είναι το κράτος για παράδειγμα αν έχει αποκλειστεί η εξωτερική πόρτα της Εφορίας ή ενός ταμείου και δεν μπορούν οι υπάλληλοι της υπηρεσίας και οι πολίτες (αυτό τους ενδιαφέρει περισσότερο) οπότε αδυνατούν να προσέλθουν για να πληρώσουν. Ο Έφορας, θα θεωρήσει καθήκον του να καλέσει την Άμεση Δράση να συλλάβει αυτούς που αποφράσσουν την είσοδο της Δημόσιας Υπηρεσίας παρανόμως, ενώ διαταράσσουν την ηρεμία σε κοινό χώρο  και χίλιες άλλες κατηγορίες που οι αστυνομία ξέρει άριστα να επιθέτει στους πολίτες όταν αναλαμβάνουν δράση. Μπορεί ακόμη να σε μαζεύουν έναν-έναν με την κλούβα και να τους κατηγορήσουν για αντίσταση κατά της αρχής (γιατί δεν πήγες με τα πόδια σου να μπεις στην κλούβα οικειοθελώς). 

Φτειάχτε ομάδες αγωνιστών πολιτών σε κάθε γειτονιά και καλέστε μας να σας εκπαιδεύσουμε στο τρόπο της παθητικής αντίστασης και της πολιτικής ανυπακοής.

Σε κινήματα με τιμιότητα και συνέπεια που κάνουν τέτοιου είδους εκπαίδευση και αγωνιστικές προσπάθειες ίπως στην ΚΙΝΗΣΗ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ (ΚΙΣΑΠ), ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ κ.άλλα, μπορείτε να αποταθείτε για σεμινάρια εκπαίδευσης στον τομέα της παθητικής αντίστασης.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>