«

»

Απρ 30

Το τοπικό και το παγκόσμιο οικονομικό πρόβλημα μόνο ο Κοινωνικός Χριστιανισμός και η Χριστιανική Οικονομία μπορεί να το λύσει.

Αναρωτιέται κανείς άρα τι γιορτάζουμε σήμερα επί πλέον των μυροφόρων, πλην του Ιωσήφ του εξ Αριμαθαίας και του Νικοδήμου του νυκτερινού μαθητού; Ακόμη και μεταξύ των χριστιανών που εκκλησιάζονται;

Είχαν ελληνικά ονόματα και αυτό δείχνει πως ο ελληνορωμαϊκός πολιτισμός επηρεάζει την Εκκλησία και διευκόλυνε την εξάπλωση της διδασκαλίας του Χριστού στον εθνικό κόσμο

Σήμερα είναι ημέρα ανάμνησης της χειροτονίας των διακόνων από τους Απόστολους. Στις πράξεις των Αποστόλων αναφέρεται πως στην πρώτη εκκλησία όπου όλοι οι συμμετέχοντες ήσαν ένα σώμα και μια ψυχή και ζούσαν ομοθυμαδόν σε ένα κλίμα γνήσιας και αυθεντικής αγάπης, σαν μια οικογένεια είχαν τα πάντα κοινά.

Πωλούσαν ως και τις περιουσίες τους και όσα εισέπρατταν τα έδιναν στους έχοντες ανάγκη με στόχο την επίτευξη  ισοκατανομής. Ήσαν δε άπαντα κοινά και ουδείς φτωχός μεταξύ τους υπήρχε. Κανείς δεν έλεγε ότι αυτό είναι δικό μου και εκείνο δικό του. Διαμοιράζονταν δε τα χρήματα στον καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες που είχε, (Πράξεις των Αποστόλων, κεφ.4, στίχοι 32 έως 35).

Κανείς δεν ήταν πιο άξιος από τον άλλο ούτε απαιτούσε να πληρώνεται ή να εισπράττει από την εργασία του δικαιωματικά περισσότερα. Ιδιαίτερα αυτό που σήμερα η αστική οικονομία της αθεΐας και του υλιστικού προτύπου  έχει αναγάγει σε ισχυρό κίνητρο, παντοδύναμο μοχλό που κινεί την όλη οικονομία, το κέρδος, ούτε που τους πέρναγε από τη σκέψη να το επιδιώξουν.

Βιώνοντας την εν Χριστώ ενότητα, τη χάρη του Πνεύματος και την εφορία της αγαπητικής σχέσης του ενός προς τον άλλο, μέσα στην αγαπητική αυτή συνύπαρξη, μέσα στην οποία η καρδιά και η ψυχή όλων ήταν μία, αυτό που είχε σημασία ήταν η συμμετοχή στην έκσταση που προσέφερε η κοινωνία με το σώμα και το αίμα του Χριστού.

Το πλήθος μάλιστα των μετεχόντων πιστών ήταν τόσο μεγάλο ώστε δεν μπορούσαν να τους εξυπηρετούν οι Απόστολοι, δεν επαρκούσαν και άρχισαν κάποιοι να γογγύζουν ιδιαίτερα οι ελληνόφωνοι Εβραίοι ενάντια στους ντόπιους Εβραίους ότι παραμελούνταν οι χήρες και τα πιο αδύναμα μέλη της κοινότητας.

Η λύση που δώσανε οι Απόστολοι ήταν μοναδική και παραμένει μέχρι σήμερα μοναδική, είναι υπόδειγμα εκλογών και τρόπου ψηφίσματος των αρχόντων, των πολιτικών που στην ουσία κύριο έργο τους και ασχολία τους είναι τα βιοτικά, «η διακονία των τραπεζών».

Συγκαλούν όλο το πλήθος των πιστών και τους λένε ότι δεν είναι δυνατό να ασχολούνται με τα πνευματικά, τη διακονία του κηρύγματος και τη θεία Λειτουργία και ταυτόχρονα με πρακτικής φύσεως θέματα, όπως για παράδειγμα την διατροφή, την ένδυση και συντήρηση  της κοινότητας, την υγιεινή υποστήριξη, την περίθαλψη, την ελεημοσύνη, και τις άλλες ανάγκες του πλήθους.  

«Εξετάστε αδερφοί της κοινότητάς μας ποιοι είναι οι πιο ικανοί και έχουν την έξωθεν καλή μαρτυρία και είναι γεμάτοι Πνεύματος Αγίου και Σοφίας (σύνεσης) και εμείς θα τους εγκαταστήσουμε ώστε να διεξάγουν την αναγκαία αυτή υπηρεσία. 

Τους υπέδειξαν δηλαδή οι Απόστολοι τον τρόπο εκλογής των πιο ικανών για τα βιοτικά προτάσσοντας σαν το σπουδαιότερο προσόν, τον αγιοπνευματικό φωτισμό, κάτι που δεν απασχολεί ούτε κατ’ ιδέαν τους σύγχρονους χριστιανούς. Γι’ αυτό και το κατεστημένο δεν ανησυχεί καθόλου με τέτοιους χριστιανούς της δεκάρας, κάλπικους και ανύπαρκτους στον πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό τομέα και ένα Ιερατείο συμβιβασμένο με τον αστικό υλισμό, ΔΕΝ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.

Γι’ αυτό και σήμερα εκλέγονται ψευτοάρχοντες, ψευτοπολιτικοί, απατεώνες, κλέφτες,  που δεν έχουν καμιά σχέση ούτε φυσικά είναι φωτισμένοι από το Πνεύμα το Άγιον.

Σήμερα δεν έχει νόημα ούτε να συζητάει κανείς πως, οι εκλεγμένοι από την ψήφο του λαού πολιτικοί άρχοντες είναι άθεοι, υλιστές και άπιστοι συχνά υποκριτές χριστιανοί, που έχουν διαστρέψει το αυθεντικό πρωτοχριστιανικό πνεύμα της κοινότητας και της ενορίας, την κοινωνία όλη, σε ένα ψευτοχριστιανισμό της τσέπης και της προσωπικής εκμετάλλευσης.

Ούτε πρέπει να παραπονιόμαστε γιατί οι ηγέτες μας είναι απατεώνες, ιδιοτελείς συμφεροντολόγοι, κλέφτες και άρπαγες, προδότες σαν τον Ιούδα και γιατί  κατέληξαν να βουλιάξουν και να  χρεοκοπήσουν ολόκληρη την εκκλησιαστική κοινότητα, δηλαδή το κράτος, το Έθνος και την πατρίδα.

Οι σύγχρονοι πολιτικοί άνδρες που εκλέγει με τη ψήφο του ο ελληνικός λαός  είναι διεστραμμένα κακέκτυπα και ανδρείκελα στη θέση των υποψηφίων διακόνων της εποχής των Αποστόλων.

Αυτό αρκεί νιά να κατανοήσουμε το μέγεθος της αμαρτίας που διαπράττουμε με την κακή χρήση της ψήφου μας στις εκάστοτε εκλογές.

Έτσι μετά την πρόταση των Αποστόλων το πλήθος των χριστιανών εξέλεξε τους επτά διακόνους με πρώτον και καλλίτερο τον Στέφανο (αργότερα πρωτομάρτυρα) και οι Απόστολοι αφού προσευχήθηκαν υπέρ του φωτισμού και να ικάνωσής τους στο έργο που επιλέχθηκαν, έθεσαν τα χέρια τους επάνω στην κεφαλή εκάστου για να τους μεταδοθεί η χάρις η αναγκαία για την επιτυχή διεξαγωγής της διακονίας των κοινών. Έτσι έλαβε χώρα η πρώτη χειροτονία των πολιτικών αρχόντων με την επίκλησης του Πνεύματος του Αγίου προς φωτισμό τους. (Πράξεις των Αποστόλων κεφ. 6, στίχοι 2-7).

Παρατηρείστε πόσο μακριά βρισκόμαστε από αυτή την πραγματικότητα και κρίνετε πόσο οι Χριστιανοί έχουν απομακρυνθεί από την ουσία και το γνήσιο νόημα του ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ.

Γι’ αυτό η ανθρωπότητα έχει τα χάλια της και ο κόσμος σπαράζεται από όλα τα κακά που μπορεί να μηχανευθεί ο διάβολος που κατέχει τις πολιτικές και οικονομικές εξουσίες και δεν τις αφήνει με τίποτα. (Ματθαίος και Λουκάς κεφάλαιο 6).

Με τέτοιους άρχοντες τέτοια και η οικονομία και το χάλι μας!

Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν αυτό που και στο βιβλίο μας[1] επιμένουμε ότι η λύση του οικονομικού προβλήματος των λαών επί πλανητικού επιπέδου είναι πάρα πολύ απλή. Δεν έχει ανάγκη πανεπιστημιακού επιπέδου καθηγητάδες και νομπελίστες, αλλά απλούς ανθρώπους με ανοικτή καλοσυνάτη καρδιά, γεμάτη στοργή και σεβασμό για την αξία άνθρωπος.   

Είναι αποτέλεσμα της συναισθηματικής αφομοίωσης[2] και της συναισθηματικής νοημοσύνης[3] και όχι λογικής. Η λογική χρειάζεται για να υπηρετεί το προεξάρχον την καρδιά, τον νόμο της αγάπης.

[1]Ευαγγελάτου Γεωργίου: ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. Η Τελική Λύση Απέναντι στην Φιλελεύθερη  Αστική Οικονομία. Οι θεωρητικές βάσεις για την ανατροπή του Κεφαλαιοκρατικού Οικονομικού Συστήματος, Εκδόσεις ΑΠΑΝΤΑ ΚΟΙΝΑ, 2015.

[2]Ευαγγελάτου Γεωργίου, ψυχαναλυτική μελέτη με τον τίτλο «ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ», παρουσιασθείσα στον Ιατρικό Σύλλογο Πατρών, Τετάρτη 10 Φλεβάρη 2016.

[3]Daniel Goleman: ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, Εκδόσεις Πεδίο, 2011.

1 Σχόλιο

  1. DIAN

    «Το φίδι βλέπεις μπροστά σου και το πουκάμισο του φιδιού γυρεύεις;»

    ΛΑΙΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>